خرید سنگ مزار - خرید سنگ قبر - انتخاب سنگ قبر - انتخاب سنگ مزار

نکات مهم برای خرید سنگ قبر

خرید سنگ قبر از اهمیت بسزایی برخوردار است، زیرا برای سال‌های طولانی در هنگام بازدید از مزار، مشاهده این سنگ یادآور خاطرات متوفی خواهد شد.
طراحی و انتخاب سنگ مزار نه تنها باید بیانگر روحیات متوفی باشد، بلکه باید بازتاب خاطرات نیز باشد. از اینرو در خرید سنگ مزار باید با دقت و بدون تعجیل در تصمیم گیری انتخاب شود و هنگام انتخاب سنگ قبر باید موارد بسیاری را در نظر گرفت که نیازمند پاسخ به پرسش‌هایی از قبیل زیر است:

چه جنس سنگ‌هایی موجود است و چه سنگ های قابل استفاده است ؟
در بازار ایران سنگ های مختلفی وجود دارد اگر در مقبره خانوادگی یا مکانی مسقف سنگ مزار قرار باشد نصب شود می توان از تمام سنگ ها استفاده کرد زیرا فرسایش به حداقل می رسد ولی اگر در محیط باز باشد ، ایران مزار به شما سه گروه از سنگ ها را برای خرید سنگ قبر را پیشنهاد می کند . که در قسمت مشاوره محصول در بخش جنس سنگ توضیح کامل داده شده است .

در آرامستان ها چه مدل سنگ‌ قبرهایی مجاز به نصب هستند؟
هر آرامستانی قوانین خاص خودش را دارست که باید قبل از خرید سنگ مزار به آنجا مراجعه کنید و کاملا از تمامی قوانین آن مطلع شوید اگر استاندارد های آرامستان را درانتخاب سنگ قبر
 رعایت نکنید برای نصب آن به مشکل بر می خورید  . برای مطالعه قوانین بهشت الزهرا تهران کلیک کنید .

کنده کاری سنگ قبر چگونه و چطور باید باشد ؟
نوشته ها و طراحی سنگ مزار معمولا برگرفته از فرد فوت شده است اگر جوان باشد معمولا سنگ قبر با باغچه انتخاب می کنند زیرا گیاه ها نشانه ی جوانی و شادابی است و اگر شخص مهمی باشد امضای شخص روی سنگ مزار حک می شود و اگر شخص سید باشد رنگ نوشته ها و حتی سنگ را سبز انتخاب می کنند و …
کنده کاری سنتی با دست خطاطی و با دست حکاکی می شود  و کنده کاری صنعتی با کامیپوتر طرح درست می شود و با ماشین آلات ، کنده کاری صورت میگیرد برای مطالعه روش های خطاطی و حکاکی سنگ قبر کلیک کنید.

آیا نیاز است تصویر فرد را روی سنگ مزار چاپ کنیم ؟
این امر بستگی به سلیقه دارد بعضی افراد مورد پسندشان نیست که تصویر روی سنگ قبر چاپ شود برای اینکه تصویر زیر پا قرار نگیرد ، ولی تصویر روی سنگ مزار آرامش بهتری هنگام بازدید دارد . جهت اطلاع از کیفیت تصویر چاپی به بخش چهره نگاری مراجعه کنید.

برای خرید سنگ مزار به فروشگاه مراجعه کنید .

اسکرول به بالا