تاج گل خیریه

یکی از رسم های ایرانیان هنگام فوت نزدیکان این است که در مراسم های ترحیم ( مراسم ختم ، مراسم سوم ، هفتم ، چهلم و سالگرد ) برای عرض تسلیت و ابراز همدردی بیشتر با خانواده داغدار تاج گل طبیعی یا مصنوعی خیریه ها و استند ارسال می کنند .

استفاده از گل در مراسم های ترحیم هم به این علت است که خود گل جدا از نوع و رنگ خاص مورد استفاده اش معمولا حسی از آرامش ، ابراز علاقه ، همدردی ، درک حس طرف مقابل و… را به فرد عزادار القا می کند.

 درست است که تاج گل های طبیعی یقینا زیبایی و حس آرامش بخش بیشتری نسبت به تاج گل های مصنوعی خیریه ها دارند؛ اما استفاده از این تاج گل ها و استندهای خیریه هم برتری قابل توجهی نسبت به تاج گل های طبیعی دارند و آن این است که هزینه مورد نظر این کار صرف انجام امورخیر مختلف با توجه به زمینه فعالیت موسسه های خیریه می شود و ثوابی عظیم هم برای فرد سفارش دهنده و هم برای فرد متوفی دارد .

 شاید اعتقاد عده ای برا این موضوع باشد که  ما هم تاج گل طبیعی سفارش می دهیم و هم کار خیر را جداگانه انجام می دهیم ؛ در جواب باید گفت: این کار هم بسیار مناسب است اما فراموش نکنید با گرفتن تاج گل مصنوعی از خیریه ها ، شما در ترویج فرهنگ مشارکت در کار خیر هم سهیم می شوید.

 در مجموعه ایران مزار ما سعی کرده ایم که تمامی موسسات خیریه ای که تاج گل مصنوعی و استند تسلیت برای مراسم های ختم اجاره می دهند را جمع آوری کرده و توضیحاتی هم هر چند خلاصه درباره نوع فعالیت این موسسات بدهیم؛ تا شما سروران گرامی با مراجعه به پست های زیر با توجه به علاقه خود و قیمت های محصولات تاج گل مصنوعی ، موسسه خیریه مورد نظر خود را جهت کمک رسانی انتخاب کنید.

اسکرول به بالا